adidas lansează cea mai mare colecție de tricouri de fotbal pentru jocul de acasă pentru cele 22 de federații partenere, înainte de Cupa Mondială FIFA 26

 


 

·      adidas lansează o colecție de 22 de tricouri de fotbal pentru jocul de acasă al federațiilor partenere, cu designuri noi și îndrăznețe, inspirate din istoria, peisajele și culturile fiecărei națiuni

·      Fiecare model dispune de cea mai bună tehnologie adidas CLIMACOOL, concepută pentru a oferi confort și răcoare jucătorilor în cele mai importante momente, pe marile scene din Canada, Mexic și SUA

·      Tricourile adidas sunt disponibile începând de astăzi în magazinele adidas selectate, la anumiți comercianți și online, pe adidas.ro

Miercuri, 5 noiembrie 2025, Herzogenaurach adidas a lansat echipamentele oficiale pentru jocul de acasă pentru cele 22 de federații partenere care concurează pentru calificarea la Cupa Mondială FIFA 26: Algeria, Argentina, Belgia, Chile, Columbia, Costa Rica, Germania, Ungaria, Italia, Japonia, Mexic, Irlanda de Nord, Peru, Qatar, Arabia Saudită, Scoția, Spania, Suedia, Ucraina, Emiratele Arabe Unite, Venezuela și Țara Galilor.*

Colecția de tricouri dedicată Cupei Mondiale FIFA 26 combină identitățile vizuale istorice și tradițiile fiecărei națiuni, reinterpretate într-o estetică modernă și vizionară. Design-urile reflectă un stil de joc liber și o perspectivă nouă asupra fotbalului, cu scopul de a aduce împreună generațiile de fani, înaintea celui mai mare turneu al Cupei Mondiale de până acum.

Colecția îndrăzneață de tricouri reflectă esența fiecărei națiuni prin intermediul unor combinații de culori și modele care celebrează aspecte cheie ale identității acestora. De la istoriile lor bogate, la peisaje celebre, arhitectură tradițională și designuri emblematice ale echipamentelor din trecut, fiecare tricou își propune să unească fanii în jurul unei pasiuni comune pentru fotbal și pentru propria țară.

În întreaga colecție, detaliile subtile care fac trimitere la istoria bogată a turneului - inclusiv referințe la designuri istorice, victorii memorabile și date importante - pot fi descoperite atunci când sunt privite de aproape, creând momente continue de  bucurie pentru fani, dincolo de prima impresie.

Întreaga gamă este concepută pentru performanță, fiind gândită pentru a susține jucătorii de talie mondială în momente de presiune ridicată, și pentru a se adapta condițiilor variate din cele trei țări gazdă ale campionatului. Pentru a face față temperaturilor ridicate, materialele cu întindere mecanică 3D, mapate pe corp, care integrează cele mai noi tehnologii CLIMACOOL+ de la adidas, elimină transpirația mai rapid, menținând pielea uscată pentru mai mult timp. Benzile largi perforate cu cele 3 dungi permit o respirabilitate maximă, iar plasarea strategică a perforațiilor atât pe țesătură, cât și pe finisaje oferă cea mai bună permeabilitate la aer, asigurând o ventilație optimă chiar și în cele mai dificile condiții climatice.

Colecția prezintă și o nouă interpretare vizuală a logo-ului adidas, imprimat termic lenticular, aspect ce creează un efect unic de schimbare a formei, adăugând un detaliu vizual îndrăzneț și inovator.

Sam Handy, GM Football la adidas spune: Echipamentul național este simbolul unității și mândriei unei țări. Pe măsură ce echipele pășesc pe scena mondială, la cea mai mare Cupă Mondială pe care am văzut-o vreodată, ele poartă speranțele unei noi generații de fani, reprezentându-i în același timp pe cei care au venit înaintea lor. O Cupă Mondială înseamnă crearea de momente care transcend stadionul, așa că am conceput designul ca pe un omagiu adus rădăcinilor fiecărei națiuni, dar și ca pe o celebrare a erei în care fiecare fan, de pretutindeni, face parte din poveste.”

Thomas Mace, VP Design, adidas Football spune: “Proiectarea gamei noastre de tricouri pentru Cupa Mondială FIFA 2026 a însemnat onorarea identității unice a fiecărei națiuni, depășind în același timp limitele inovației și performanței. Fiecare tricou spune o poveste - îmbinând moștenirea culturală cu estetica modernă - și este construit folosind cele mai avansate tehnologii ale noastre pentru a menține jucătorii  confortabili pe cea mai mare scenă a fotbalului. De la detaliile vizuale îndrăznețe, la logo-ul lenticular care își schimbă forma și caracteristicile inovatoare de ventilație, această colecție reprezintă viitorul designului de echipament de fotbal.”

Tricourile pentru jocurile de acasă ale federațiilor adidas** sunt disponibile începând de astăzi pe adidas.ro și în magazine selectate.

Prezentare generală a designului pentru anumite națiuni:

Argentina

Dungile verticale tradiționale ale Argentinei, în albastru deschis și alb, capătă un efect vizual dinamic, cu un degrade în 3 nuanțe, inspirat de tricourile purtate la cele trei titluri mondiale câștigate: la Cupa Mondială FIFA - 1978, 1986 și 2022. Pe spatele gulerului este prevăzută o inscripție personalizată „1896” - celebrând data înființării AFA.

Germania

Promovând succesele anterioare ale Germaniei în acest turneu, tricoul dedicat aduce un omagiu unora dintre cele mai emblematice tricouri ale națiunii. Forma de diamant este inspirată din grafica emblematică a câștigătorilor regăsită atât pe tricourile din 1990, cât și pe cele din 2014, în timp ce detaliul chevron de pe tricou este inspirat de anul 1994, ultima dată când SUA a găzduit turneul.

Italia

Tricoul albastru  al Italiei este decorat cu un model grafic repetitiv, inspirat de coroanele de lauri purtate de sportivi și împărați în Imperiul Roman – pentru a reprezenta victoria și triumful, adânc înrădăcinate în istoria țării. Azzurri, porecla echipei naționale, care înseamnă „albaștrii”, apare cu litere aurii pe partea din spate a gulerului.

Japonia

Albastrul clasic al tricoului echipei japoneze este adus la viață printr-un model grafic abstract, cu detalii liniare albastru-cenușiu, care reflectă faimosul orizont violet și albastru unde cerul întâlnește marea - sinonim cu peisajul bogat și unic al Japoniei.

Mexic

Verdele tricoului Mexicului este animat de un imprimeu grafic vibrant, inspirat de calendarul tradițional aztec, reflectând moștenirea echipamentelor istorice ale Mexicului, cel mai faimos exemplu fiind cel din turneul din 1998. Reinterpretat într-o formă modernă, design-ul exprimă spiritul noii ere. Fontul Aztechno și cuvintele SOMOS MEXICO („Suntem Mexic”) de pe gulerul superior reflectă culorile roșu, alb și verde, regăsite și în drapelul național.

Spania

Echipamentul dedicat Spaniei pentru Cupa Mondială FIFA 2026 vine cu un finisaj curat, cu dungi fine verticale galbene pe un fundal roșu, inspirate de steagul și stema națională. Spiritul națiunii este purtat de jucători, iar cuvântul ESPAÑA este inscripționat pe partea din spate a gulerului.

 

Notă pentru editori

Informațiile complete despre echipamentele celor 22 de națiuni sunt disponibile într-un pachet separat.

*Națiunile care nu și-au asigurat încă calificarea la FIFA World Cup 2026 includ: Belgia, Chile, Costa Rica, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Irlanda de Nord, Peru, Scoția, Spania, Suedia, Ucraina, Emiratele Arabe Unite, Venezuela și Țara Galilor.

*Națiunile care nu s-au calificat, dar vor purta echipamentul pentru jocul de acasă în sezonul internațional 2026: Chile, Grecia, Peru și Venezuela.

**Echipamentul Jamaicăi va fi lansat ca parte a unei colecții separate în 2026.

Despre adidas

adidas este lider global în industria articolelor sportive. Cu sediul central în Herzogenaurach/Germania, compania are peste 62.000 de angajați în întreaga lume și a generat vânzări de 23,7 miliarde de euro în 2024.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați www.adidas-Group.com.  

Despre adidas în fotbal

adidas este liderul global în echipamente de fotbal. Este furnizorul oficial al celor mai importante turnee de fotbal din lume, cum ar fi Cupa Mondială FIFA, Cupa Mondială Feminină FIFA, Cupa Mondială a Cluburilor FIFA, Campionatul European de Fotbal UEFA, Liga Campionilor UEFA și Liga Campionilor Feminină UEFA. adidas sponsorizează, de asemenea, unele dintre cele mai importante cluburi din lume, inclusiv Real Madrid, Liverpool, Manchester United, Arsenal, FC Bayern München și Juventus. adidas este, de asemenea, partenerul unora dintre cei mai buni sportivi din acest sport, inclusiv Aitana Bonmati, Trinity Rodman, Vivianne Miedema, Alessia Russo, Lena Oberdorf, Vicky Lopez, Leo Messi, Jude Bellingham, Mohamed Salah, Pedri, Lamine Yamal, Florian Wirtz, Paulo Dybala, Gabriel Jesus, Ousmane Dembélé, Serge Gnabry și Manuel Neuer.

Comentarii