NexT 2013



A început iar NexT, Festival Internaţional de Film ajuns deja la a şaptea ediţie. De miercuri până duminică (deci deja două zile s-au dus), pasionaţii de scurtmetraje vor avea agenda plină dacă sunt din Bucureşti, Braşov, Cluj sau Iaşi, oraşele unde sunt proiectate filmele sau unde au loc diferite ateliere.

Aseară am fost la „Comedy Night”, unde timp de două ore am avut posibilitatea de a vedea câteva filmuleţe mai mult sau mai puţin haioase (sau mă rog, cu un umor care nu e pe placul meu). 

Ca şi poveşti ale filmelor, enumăr câteva: 

-       într-o societate în care toţi oamenii sunt dezbrăcaţi, unul singur îndrăzneşte să facă ceva revoluţionar... să poarte blugi! Şi pentru asta e spânzurat (am admirat actorii pentru că au avut curajul să joace goi : )) );

-       vânzătoarea de la RATB nu vrea să-i dea două călătorii unei doamne, pentru că nu are rest, iar dialogul dintre cele două duce la o răzbunare originală (da, film românesc,normal);

-       un soldat premiat la nesfârşit l-ar face să-şi iasă din minţi până şi pe cel mai calm dintre oameni (şi până la faza de final cred că toată lumea s-a întrebat dacă nu cumva s-a stricat filmul de se repetă aceeaşi secvenţă);



-       o echipă de fotbalişti pensionaţi din Franţa (Câinii Verzi) vrea să arate tinerei generaţii că încă mai poate juca, scorul meciului decizându-le viitorul celor din echipă(un viitor în care devin stelişti : )) );

-       să găseşti pâine duminică după-amiază pe caniculă nu-i deloc o treabă uşoară (tot românesc).

A mai fost şi o animaţie urâţică şi un filmuleţ cu o fabrică de becuri, dar din alea n-am înţeles mare lucru, sincer. 

În program se mai arată câteva proiecţii interesante: http://www.nextfilmfestival.ro/ .  

Comentarii