Recomandare lectură (12)“Bună seara, Melania!” – Rodica Ojog-Brașoveanu

 Nu pot începe descrierea celui de-al doilea roman poliţist pe care l-am citit în ultima vreme cu „nu sunt amatoare de romane poliţiste, dar acesta face o excepţie” pentru că deja nu mai este adevărat. În ultimele două-trei săptămâni am citit cu sufletul la gură peripeţiile Melaniei din cele trei romane ale Rodicăi Ojog-Braşoveanu care o au drept personaj principal: “Cianură pentru un surâs”, ”Bună seara, Melania!” şi ”320 de pisici negre”. Asta e ordinea lor cronologică. Eu le-am citit fix invers. A fost poate mai interesant aşa, mi-am dat seama de anumite lucruri care nu-mi erau chiar foarte clare şi de multe ori mă trezeam gândind ”deci de-asta a zis maiorul Cristescu nu ştiu ce în celălalt roman, acum are sens!”.

Aşa că deşi am terminat deja de citit şi “Cianură pentru un surâs” îl las la urmă. Pânza lui Goya – “Femeia cu evantai” este cea care o face pe simpatica pensionară să pună la cale un plan demn de mintea celei mai iscusite minţi criminale. Reuşeşte să facă o serie de infractori să lucreze împreună pentru a-i îndeplini dorinţa. Şi pentru a fi sigură că totul merge conform planului se asigură că nu este departe de ei şi le dă instrucțiuni, mai mult sau mai puţin evidente, de fiecare dată când aceştia se află în impas. Să nu-l uităm nici pe Mirciulică. Este prezent şi el la toată povestea, ba chiar o şi ajută pe Melania atunci când poate.

Tabloul amintit se află într-un muzeu bucureştean, pe punctul de a fi expus. Melania îl vrea doar pentru ea, aşa că infractorii pe care îi angajează trebuie să ajungă cumva în muzeu şi să-l fure. Bineînţeles li s-a zis cum, ei sunt simpli pioni în jocul ei. Aşa că cei trei hoţi intra prin efracţie în casa unor buni prieteni ai bătrânei şi îi răpesc pe aceştia, împreună cu un prieten şi cu... Melania, veniţi în vizită pentru seara tradiţională de pocker. 

Melania joacă cu naturaleţe rolul bătrânei senile, care nu îşi dă seama de gravitatea situaţiei, dar este atentă şi lucidă şi mereu cu un pas înaintea tuturor. Se înşeală cu un singur amănunt, lucru care-l va face pe maiorul Cristescu să fie încă o dată pe urmele ei. Cum şi dacă va scăpa rămâne să afle oricine e dispus să-i citească peripeţiile.

Comentarii