Nu este doar o
impresie personală, s-au scris și o mulțime de cărți și s-au făcut o groază de
studii pe tema asta. Hai să fim sinceri, bărbații fac cei mai mulți bani, dar
femeile îi învârt cum vor.
În primul rând,
femeile au mai multe nevoi decât bărbații. Și că începem de la creme, produse
de machiaj sau de îngrijirea părului (ok, și bărbații le folosesc, dar într-o
măsură incomparabil mai mică) până la produse de igienă intimă sau că ne mutăm
în sfera produselor de uz casnic, de curățenie și tot ce mai trebuie într-o
gospodărie e clar pe cine trebuie comercianții să convingă să cumpere.
Față de
gospodinele convinse de acum două-trei generații, care stăteau la mâna (și
banii) soțului, femeile din ziua de azi au mai multă putere de cumpărare decât
au avut vreodată în viață.
Și știu din plin
ce să facă cu ea: o folosesc pentru a deveni mai frumoase, mai inteligente,
pentru a se relaxa sau răsfăța, pentru că o merită din plin. Iar companiile
producătoare se folosesc de toată iscusința pentru a răspunde nevoilor reale
sau inventate ale cumpărătoarelor. Dar nu doar pentru ele fac doamnele
cumpărături. Nu o dată ghidează preferințele sau își impun de-a dreptul părerea
atunci când partenerul de viață, tatăl, fiul etc își cumpără produse de
îngrijire, haine, încălțăminte și altele.
Iar femeile au un
cuvânt important de spus și atunci când e vorba de investiții mai serioase: o
casă, o mașină, o vacanță cu destinație exotică. Singurul domeniu în care
femeile nu și-au impus punctul de vedere (și nu cred că o vor face prea curând)
e în domeniul sculelor electrice, deși există o campanie puțin cretină a unui
mare retailer de astfel de produse (ceva de genul “Ca sa iti arat ca te
ador iti iau un ciocan rotopercutor”).
Da, sunt total de acord cu tine.
RăspundețiȘtergereAm citit o groaza de studii pentru disertatie pe tema asta(cea mai tare e a lui Martha Barletta) si toate sustin aceasta teorie.
Da, cam stupizele reclamele Dedeman :))