Tabăra de Jurnalism de la Muncel- Iaşi, ediţia 2009


A XVI-a ediţie a Taberei de Jurnalism de la Muncel a adus un program lejer, ploaie multă, pustietate şi schimb intercultural. Un grup de peste 40 de tineri din toată ţara, amatori de jurnalism, s-au strâns la Mogoşeşti-Siret pentru o săptămână de distracţie... în stil jurnalistic. Chiar dacă nu am prea avut semnal, nu am avut decât vreo două calculatoare cu internet, a plouat vreo trei zile şi cel mai apropiat magazin era la vreo 4 km, persoanele pe care le-am cunoscut aici au făcut să merite din plin mica mea escapadă în inima Moldovei.
Am avut cele mai bune colege de cameră posibile, de care deja îmi e dor. În plus, am avut ocazia de a interacţiona cu un grup de străini, veniţi la o tabără cu tematica încălzirii globale şi am exersat câţiva paşi de flamenco, braşoveanca şi o mulţime de alte dansuri.
Excursia la redacţiile TVR Iaşi, Radio Iaşi, Ziarul de Iaşi şi “Bună dimineaţa, Iaşi” a fost prea scurtă pentru câte voiam noi să vedem, iar plimbarea prin Copou m-a făcut să îmi doresc să revin cât mai curând în Iaşi. Am intrat în direct la emisiunea de dimineaţă de la Radio Iaşi, unde mi-am exprimat părerea în legătură cu tabăra şi cu programul propus. Pana de vreo oră şi jumătate pe care am avut-o cu autobuzul în drumul spre întoarcere intră şi ea de-acum în sfera amintirilor plăcute.
Am vizitat şi mănăstirile Neamţ, Văratic şi Agapia, muzeul “Ion Creangă” şi Hanul Ancuţei. În ultima zi, scriitorii Dan Lungu, Dan Teodorovici şi Florin Lăzărescu au venit să ia parte la o dezbatere despre rolul mass-media în promovarea scriitorilor post-post modernişti, dar despre dezbatere mai multe într-un alt post.

Comentarii